Het totale vloeroppervlak van de monumentale Hooglandse kerk beslaat ongeveer 2800 m2. Door het neerlaten van een aantal grote schermen is het mogelijk om de kerk in twee grote, afzonderlijke ruimten te verdelen. Dat maakt dat uw gezelschap zich nooit ‘verloren’ hoeft te voelen in de ruimte. Bovendien kunnen er op deze wijze diverse parallelsessies plaatsvinden.

Het schip van de kerk, dat door het neerlaten van de schermen volledig van de rest van de kerk gescheiden kan worden, biedt – afhankelijk van de door u gekozen opstelling – plaats aan ongeveer 500 personen en is een uitstekend verwarmbare ruimte met een prachtige akoestiek. Ook de rest van de kerk (transepten en hoogkoor) kan desgewenst verwarmd worden.

Het Hooglandse Huys aan de koorzijde van de kerk is een goed uitgerust zalencomplex. Zowel de kerk als het zalencomplex bieden alle mogelijkheden voor het welslagen van uw evenement. De zalen worden in principe alleen verhuurd in combinatie met het huren van de kerk.

Foto impressie verhuur

Kerk

Maximum capaciteit theateropstelling 1000 personen, 2000 bij opstelling in kruisvorm
Maximum capaciteit cabaretopstelling 400 personen